Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ XANTHI REDS

«Δεν μένω ως βοηθός»

28-03-2011
φωτο: Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ XANTHI REDS

Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ, AΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΩΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ

Ανέλαβε την Ξάνθη λίγο πριν τα μέσα της σεζόν όταν βρισκόταν στην τελευταία θέση της βαθμολογίας και το φάσμα του υποβιβασμού ήταν πιο ορατό από ποτέ. Αρχικά ως υπηρεσιακός προπονητής, μέχρι να βρεθεί ο τεχνικός που θα έβγαζε την ομάδα από το αγωνιστικό αδιέξοδο. Ωστόσο η μία επιτυχία διαδεχόταν την άλλη, γεγονός που ανάγκασε τον Χρήστο Πανόπουλο να τον μονιμοποιήσει στον πάγκο της ομάδας. Ο Νίκος Παπαδόπουλος, είχε την ευκαιρία του και απ' ότι φαίνεται δεν την άφησε να πάει χαμένη. Μπορεί βέβαια το μέλλον του στην Ξάνθη να μην διαγράφεται μακρύ, πλην όμως ο ίδιος δεν φαίνεται να απογοητεύεται. Αντίθετα, δηλώνει έτοιμος να συνεχίσει την ανοδική του πορεία που ξεκίνησε εντελώς ξαφνικά πριν από πέντε μήνες.


Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Υπήρξε όντως προσέγγιση από πέρσι το καλοκαίρι ώστε να αναλάβετε βοηθός του Νίκου Κεχαγιά πριν έρθετε τελικά με τον Γιώργο Παράσχο;

Όντως, η πρώτη κρούση έγινε το καλοκαίρι. Είχα έρθει μάλιστα στην Ξάνθη για συζητήσεις, μίλησα και με τον κο Κεχαγιά και μου είπαν να περιμένω την απάντηση τους. Τελικά, με ενημέρωσαν ότι δεν θα προχωρήσουμε σε συνεργασία τότε, ωστόσο ξαναέπεσε το όνομα μου στο τραπέζι όταν προπονητής πλέον ήταν ο κος Παράσχος ο οποίος και συναίνεσε στον να γίνω βοηθός του.

Ποιες ήταν οι πρώτες σας σκέψεις όταν σας κάλεσε για συνεργασία η ομάδα της Ξάνθης;

Οι πρώτες μου σκέψεις ήταν να μπω στο χώρο, να δουλέψω, να ξεκινήσω ως βοηθός και κάποια στιγμή να ακολουθήσω την δική μου πορεία. Ήταν ευκαιρία για εμένα να δουλέψω δίπλα σε έναν έμπειρο προπονητή που του έχω μεγάλη εκτίμηση και σεβασμό, τον Γιώργο Παράσχο.

Ποια ήταν τώρα η πρώτη αντίδραση όταν σας ενημέρωσε ο Χρήστος Πανόπουλος ότι έστω και προσωρινά αναλαμβάνετε πρώτος προπονητής;

Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι κάποιες συγκυρίες αλλά και ευκαιρίες που έρχονται στη ζωή πρέπει να τις αρπάζεις. Το μυαλό μου γύρισε πολλά χρόνια πίσω όταν σε ηλικία 16 χρονών βρέθηκα σε μια πόλη μόνος μου, από το Κιλκίς στο Ηράκλειο και από την Γ΄ Εθνική στην Α΄, μία σύμπτωση με διαφορετικούς ρόλους, έτσι ένιωσα και πάλι. Είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, το ήθελα πολύ και μου δινόταν η ευκαιρία.

Αρχικά αναλάβατε ως υπηρεσιακός ένα διάστημα που η Ξάνθη έψαχνε προπονητή και μάλιστα είχε φτάσει κοντά σε συμφωνία με κάποιον.

Για να σας πω την αλήθεια δεν ένιωσα ποτέ υπηρεσιακός προπονητής. Σκεφτόμουν μόνο τα παιχνίδια που είχαμε μπροστά μας. Τη μόνη στιγμή που το σκέφτηκα ήταν όταν με ξανακάλεσε κάποια στιγμή ο κος Πανόπουλος για να μιλήσουμε. Τότε είχα την αίσθηση ότι θα γνωρίσω τον νέο προπονητή. Απεναντίας, μου είπε ότι συνεχίζουμε μαζί μέχρι τέλος, κάτι φυσικά που με έκανε να αισθανθώ πολύ ωραία.

Παρόλα αυτά τότε δηλώνατε και παρά τα θετικά αποτελέσματα που είχε μαζί σας η ομάδα ότι δεν θα είχατε πρόβλημα να συνεχίσετε ως βοηθός του νέου προπονητή. Σήμερα θα κάνατε το ίδιο;

Σήμερα όχι. Αν έρθει άλλος προπονητής δεν θα μείνω ως βοηθός. Ήταν διαφορετικά, τότε ήθελα να δουλέψω δίπλα σε κάποιον, να πάρω γνώσεις. Όπως έχουν έρθει τα πράγματα σήμερα και με την πορεία που έχω κάνει στην ομάδα νομίζω ότι δεν θα ήταν σωστό και για εμένα.

Όταν αναλάβατε την ομάδα ήταν στην τελευταία θέση με 8 βαθμούς. Τι αλλάξατε εσείς σε σχέση με τους προκατοχους σας;

Έχω κρατήσει την βαθμολογία. Ήταν όντως στην τελευταία θέση με 8 βαθμούς και σήμερα είναι όγδοη με 35 βαθμούς, κατά 99% έχει σωθεί ενώ απέχει τρεις βαθμούς από την ομάδα της Καβάλας που έχει στόχο τα play off και σχεδόν το διπλάσιο budget από εμάς. Τώρα όσον αφορά το τι άλλαξε με εμένα μπορώ να απαντήσω γι αυτό που έκανα εγώ. Έκανα λοιπόν ό,τι ήθελα εγώ να κάνουν σε εμένα οι προπονητές όταν ήμουν ποδοσφαιριστής. Είμαι κοντά στους παίκτες, τους καταλαβαίνω, προσπάθησα να τους ψυχολογήσω. Αγωνιστικά, όσον αφορά την τακτική δούλεψα σε πράγματα πολύ σημαντικά ξεκινώντας πρώτα από την αμυντική λειτουργία, να μην δεχόμαστε εύκολα γκολ και έβγαλα εγωισμό και πείσμα από τους παίκτες μου.

Για αυτούς που θα πουν ότι η πορεία σας στην ομάδα ήταν θέμα τύχης, τι απαντάτε;

Έχω ακούσει πολλές φορές να το λένε και με τσατίζει. Στο μόνο παιχνίδι το οποίο ήμασταν τυχεροί ήταν αυτό με τον Ολυμπιακό Βόλου, απεναντίας έχω να θυμάμαι αρκετά στα οποία σταθήκαμε άτυχοι.

Την στιγμή που μιλάμε υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Skoda Ξάνθη θα έχει νέο προπονητή για την επόμενη σεζόν και μάλιστα ακούστηκε ότι είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με τον Μαρίνο Ουζουνίδη.

Θα σας πω καταρχήν ότι εγώ προσωπικά θα αισθανόμουν άβολα αν ακουγόταν το όνομα μου για μια ομάδα που αυτή την στιγμή έχει προπονητή που κατά κοινη ομολογία εχει μια πετυχημένη πορεία. Δεν ξέρω αν ισχύουν, τα έχω διαβάσει, δεν έχω τέτοια ενημέρωση όμως αυτή την στιγμή είμαι υποχρεωμένος να κοιτάξω το επόμενο παιχνίδι. Από την άλλη όμως αν ισχύουν όλα αυτά δεν μπορώ να το κρύψω, θα με ενοχλούσε σίγουρα. Ξέρετε κάτι; Νιώθω καλά με τον εαυτό μου, δουλεύω όλο το 24/ωρό για την ομάδα, έχω υλοποιήσει το στόχο που μου δώσανε τον Ιανουάριο και ήταν η σωτηρία. Η μοίρα του προπονητή όμως είναι τέτοια που ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Ο κος Πανόπουλος μου έδειξε εμπιστοσύνη δίνοντας μου την θέση του προπονητή. Πάντα θα τον ευχαριστώ για αυτό και νομίζω ότι ανταποκρίθηκα. Από εκει και πέρα οι ομάδες επιλέγουν και προγραμματίζουν για το πώς θέλουν να συνεχίσουν.

Τι σας ζήτησε ο κ. Πανόπουλος όταν αναλάβατε την ομάδα τον Ιανουάριο και τι ζητήσατε εσείς στο μεταγραφικό τομέα;

Μου ζήτησε να μην περάσει η ομάδα τα περσινά και ο στόχος τότε ήταν η σωτήρια. Με αυτό το στόχο θεώρησα σωστό ότι δεν χρειάζονται μεγάλες προσθήκες, έδειξα εμπιστοσύνη στο ρόστερ και οι παίκτες μου με δικαίωσαν. Όταν είχαμε συγκεντρώσει πλέον 24 βαθμούς κάνοντας το "7 στα 7" ήρθε και ο Βλάσης Καζάκης και μας βοήθησε στην συνέχεια. Αν ο στόχος ήταν διαφορετικός προφανώς θα έκανα άλλες εισηγήσεις δεν είμαι τρελός, ξέρω που πονάει η ομάδα.

Πολλοί εντοπίζουν το πρόβλημα της ομάδος στην επίθεση. Αν έρθει για παράδειγμα ο Μαρκόφσκι θα δώσει λύση ή θα χρειαστεί και κάτι παραπάνω;

Είναι ένας πολύ καλός ποδοσφαιριστής, ξέρει να βάζει την μπάλα στα δίχτυα, ταιριάζει στην ομάδα και με την παρουσία του θα βοηθήσει αλλά και θα βελτιώσει το παιχνίδι των μεσοεπιθετικών γύρω από αυτόν αλλά και της ομάδος.

Αν είστε προπονητής στην επόμενη σεζόν ποίες θα ήταν οι εισηγήσεις σας όσον αφορά την ενίσχυση της ομάδος;

Το πρώτο πράγμα που θα έκανα θα ήταν να ρωτήσω τη διοίκηση για τον στόχο που θέτει, το budget που θα διαθέσει και αναλόγως θα έπρατα. Θα ήθελα για παράδειγμα να έχω παίκτες σαν τον Ντιε και τον Αλβάρες. Δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν εφικτό. Χρειαζόμαστε σίγουρα και έναν καλό οργανωτή στο χώρο του κέντρου που να μπορεί και να σκοράρει. Στατιστικά πάντως και όσον αφορά το σκοράρισμα είμαστε κοντά στο να σπάσει ένα ρεκόρ που κρατάει από το 2007 όταν στην ομάδα έπαιζε ο Τόμας Ραζίσκι.

Λένε πολύ ότι οι προπονητές πόσο μάλλον αυτοί που ξεκινούν τώρα όπως εσείς επηρεάζονται από παράγοντες για το ποιους παίκτες πρέπει να χρησιμοποιούν στα παιχνίδια.

Ο προπονητής πρέπει να έχει τρία πράγματα. Να βλέπει, να ακούει αλλά να παίρνει τις αποφάσεις μόνος του. Αυτό έκανα εγώ στην ομάδα.

Τέλος, θέλω να μου πείτε για την καλύτερη και την χειρότερη στιγμή για εσάς στην ομάδα.

Η καλύτερη στιγμή ήταν η πρόσφατη νίκη με τον Αστέρα Τρίπολης που κατά 99 % μας κρατάει στην κατηγορία και ήταν η στιγμή που σκέφτηκα πώς πήρα την ομάδα και πού έχουμε φτάσει και η χειρότερη η ήττα από τον Πανσερραϊκό και η κριτική που δέχτηκα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την πετυχημένη πορεία που είχαμε μέχρι στιγμής τους ανθρώπους του τεχνικου team και άμεσους συνεργάτες μου για την αμέριστη βοήθεια, τον Παύλο Γκότση, τον Πάρη Ζουμπούλη και τον Αλέκο Μαλαδένη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου