Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Παρέμβαση του Δημάρχου Σάμου Μιχάλη Αγγελόπουλου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών {Σ.Α.Σ}


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                  Σάμος, 16 Σεπτεμβρίου 2014

ΝΟΜΟΣ ΣΑΜΟΥ                                                                 

ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ                                                                                     

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στην παρέμβαση που έκανε ο Δήμαρχος Σάμου Μιχάλης Αγγελόπουλος την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014, κατά τη διεξαγωγή της Συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου, με τη συμμετοχή του Υπουργού κ. Μ. Βαρβιτσιώτη, Δημάρχων ....... και υπηρεσιακών παραγόντων....., τόνισε τα εξής:

«Οι τελευταίες εξελίξεις κινδυνεύουν να καταστήσουν την ήδη επώδυνη  ακτοπλοϊκή απομόνωση της Σάμου, πραγματική καραντίνα. Ένα τουριστικό και γεωπολιτικά σημαντικό νησί του Αιγαίου βρίσκεται στο περιθώριο κάθε εθνικού σχεδιασμού. Και τούτο, όταν μόνο στο λιμάνι της Σάμου έχουν επενδυθεί κοινοτικά κονδύλια που ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ!

Είναι μια ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τον σχεδιασμό και να επανασυνδέσουμε τη Σάμο με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το ίδιο το Βόρειο Αιγαίο. Ζητούμε πρόσβαση τακτική, ασφαλή, σύγχρονη, βιώσιμη, με πλοία Α’ κατηγορίας. Είναι και προσωπική πρόκληση για τον Υπουργό Ναυτιλίας να συνδέσει το όνομά του με αποφάσεις που θα «σπάζουν» τη χρόνϊα απομόνωση που ταλανίζει τους κατοίκους της Σάμου.

Χωρίς επαρκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, στην ουσία αποκόπτουμε τη Σάμο από τη μεγάλη πόλη του Βορρά και της στερούμε τον έναν από τους δύο εσωτερικούς πνεύμονες με τους οποίους αναπνέει. Η κάλυψη επίσης των Φούρνων είναι πρώτης προτεραιότητας: το επαπειλούμενο κενό αντιβαίνει στην έννοια της νησιωτικότητας, όπως αυτή πρέπει να προωθείται και να στηρίζεται από τα κράτη-μέλη και τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τα εναλλάξ δρομολόγια Καρλόβασι - Βαθύ μπορούν, κατά τη γνώμη μου, να προσφέρουν μία βάση ισοτιμίας αλλά και ορθολογικής διαχείρισης του προβλήματος. Ώστε και το Καρλόβασι να μην απολογείται για το λιμάνι, και να αποδώσουν πραγματικά τα μεγάλης κλίμακας έργα στο λιμάνι της Σάμου (Κατασκευή Επιβατικού και Εμπορικού Σταθμού Λιμένα Σάμου: 5 εκατ. και 3,6 εκατ. για το κτίριο, 2,6 εκατ. ευρώ για το τουριστικό) που είναι χρήματα ελλήνων και υπόλοιπων ευρωπαίων φορολογούμενων.

Τέλος, η γραμμή Πειραιά-Σάμου πρέπει να αναβαθμιστεί, να γίνει δηλαδή επιδοτούμενη και να εξυπηρετείται από σύγχρονα πλοία.
 
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι τα αισθήματα απομόνωσης των κατοίκων της Σάμου εντείνονται από την αδυναμία πρόσβασης στα άλλα νησιά του Αιγαίου και ιδιαίτερα του Β. Αιγαίου (Μυτιλήνη-Χίο). Εκ μέρους των 35.000 μόνιμων κατοίκων και των πολλαπλάσιων τουριστών που φιλοξενεί το νησί, ζητώ την επανατοποθέτηση της Σάμου στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας με όρους σύγχρονους, αντάξιους του νησιού.»



                                                 ΕΚ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου